Schodzenie się dzieci, wspólna zabawa z udziałem nauczyciela, indywidualne zajęcia terapeutyczne.
Zabawy ruchowe i ćwiczenia poranne.
Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe i opiekuńcze), wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem śniadania.
Zabawy relaksacyjne.
Zajęcia dydaktyczne integrujące treści programowe z różnych obszarów edukacyjnych, poprzez zajęcia rozwijające różne formy aktywności. Sytuacje edukacyjne w ramach określonych obszarów tematycznych. Inspirowanie do podejmowania zadań w określonych obszarach umiejętności. Zabawy dydaktyczne, praca w zespołach, działalność twórcza. Zabawy i gry sportowe w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola.
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu. Wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Obiad.
Czas warsztatowy. Ćwiczenia stymulacyjne (indywidualne, grupowe) z dziećmi. Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Kontynuowanie podjętych działań, czynności porządkowe na sali zabaw.
Czas otwarty – rozchodzenie się dzieci do domu. Zabawy i gry dydaktyczne, układanki stolikowe. Zabawy swobodne inspirowane przez dzieci. Słuchanie bajek, opowiadań nauczycieli na podstawie literatury dziecięcej. Indywidualna praca z dziećmi. Indywidualne kontakty z dziećmi i rodzicami.