Kontynuujemy nasze domowe zajęcia „Zrób to sam”. Dla
przypomnienia koordynację oko-ręka wspomagać możemy przez:
zabawy z piłką, balonikiem, woreczkiem, które
polegają na podrzucaniu, łapaniu, toczeniu
rzuty do celu
samodzielne ubieranie poszczególnych części
garderoby,
robienie kulek z papieru,
lepienie z masy solnej,
układanie wieży z klocków (nie Lego, ale np.
drewnianych – chodzi o to, by nie dało się ich łatwo złączyć),
przelewanie płynów z naczynia do naczynia,
stemplowanie,
wiązanie sznurka, wstążki, np. na klamce bądź
nodze od stołu,
sortowanie klocków według kolorów, kształtów,
wielkości,
zapinanie guzików,
układanie puzzli,
wycinanie i wydzieranie z papieru,
nawlekanie koralików,
podnoszenie i wyjmowanie małych przedmiotów z
niewielkich naczyń,
jednoczesne malowanie obydwoma rękami na dużych
powierzchniach.
Ile groszków mam w koszyczku? – zabawa, do
której potrzebne będą jedna lub dwie kartki papieru (karton), farby, waciki
kosmetyczne kolorowe, pęseta (jeśli nie macie może być jedna łyżka ewentualnie
dwie, które współpracują ze sobą w wyjmowaniu groszków z pudełka i układaniu
ich na przykład wg koloru na kartce), miseczka (pudełko) na nasze
groszki-waciki. Zadaniem dziecka będzie ułożenie kolorami wszystkie groszki,
lub można zrobić zbiory kolorów i układaniu groszków wg Waszych poleceń. I to
może być: ile jest groszków niebieskich? Ułóż wszystkie groszki niebieskie w
niebieskim kole, ile ich jest? Możecie zrobić osobne karty z liczbami i
kolorami np. przenieś dwa groszki czerwone, cztery groszki zielone itd. karty
te pokazujecie (po jednej) dziecku a ono wykonuje zadanie.
Uprawa kukurydzy – potrzebne będą: karton, żółta
plastelina, zielony flamaster (farba) i groch albo fasola – zadaniem dziecka
jest umieścić tyle groszków ile jest napisane pod kolbami kukurydzy, tak jak na
obrazku poniżej. Liczby możecie pisać zmazywalnym długopisem lub mieć
przygotowane karteczki z liczbami, które
będziecie kłaść za każdym razem pod kolbami kukurydzy. Owocnych plonów życzę 🙂
Tablica przeplatanka – Tygrysek – tygryski są
ostatnio na topie więc nic nas nie ominie…. 🙂
Potrzebne będą karton, sznurek, sznurowadło (dłuuuuugie),
włóczka, coś co może być naszą igłą do szycia, kartka żółta i biała, może być
też czarna, chyba, że oczka narysujecie jak na obrazku flamastrem. Wytnijcie
duże koło z żółtej kartki to będzie głowa i oczywiście uszka naszego tygryska.
Patrzcie na obrazek. Teraz coś dla dorosłego, trzeba dookoła tejże głowy zrobić
całkiem spore otworki. Jeden z nich będzie „startowym”. Zadaniem dziecka będzie
zrobić tygryskowi „aureolkę” – kolor dowolny 🙂 …. hmmmm a może to lew?
Malujemy paznokcie? 🙂 – chłopcy też mogą…
potrzebny będzie karton i tani lakier do paznokci… ostatecznie farbki
(ostatecznie, bo to nie frajda tak pędzelkiem i farbkami ale może można
pędzelkiem od lakieru i farbkami?). Spróbujcie i napiszcie jak się udała wizyta
u manicurzystki.